A revolución da moda sostible é o concepto plasmado na Global Warming Collection, que consta de oito vestidos inspirados nas consecuencias do quecemento global nos últimos anos. As pezas creadas pola deseñadora Emma Viedma forman parte dunha campaña creativa da axencia ONIRIA en conxunto coa Organización Mundial de Conservación (WWF, polas súas siglas en inglés) en alianza cos investigadores científicos de Berkeley Earth e a empresa téxtil Texciclo.

Esta liña convídanos a reflexionar e demóstranos que a través das nosas eleccións como consumidores de moda é posible diminuír o impacto que ocasionamos ao medioambiente. Ao elixir reutilizar, intercambiar vestiarios, comprar en tendas de segunda man e/ou a doar a outros que necesitan, a cadea útil destes implementos alóngase co cal impactamos positivamente sobre os nosos recursos naturais.

Emma Viedma, a deseñadora dos vestiarios do Global Warming Collection, cóntanos que se inspirou nos resultados estatísticos do Instituto de Berkeley Earth que realiza vixilancias sobre o progresivo aumento do quecemento global no mundo. “Os seus movementos, ondas e altibaixos foron estampados a través de retrincos de cores. Busquei expresar sensacións de frialdade, calidez, como tamén desordes e explosións visuais”, expresou emocionada.

https://www.tysmagazine.com/wp-admin/upload.php?item=29334

A deseñadora explica que cada vestido leva un estilo único, aínda que, xa reutilizara materias primas ou compoñentes libres de calquera elemento que poida danar ao medioambiente, recoñece que foi un desafío utilizar cen por cento elementos reciclados de Texciclo nunha colección.

Pola súa banda, o Directora País de WWF-Paraguai Lucy Aquino, resalta que o obxectivo desta iniciativa é lograr que as persoas sexan conscientes de que os refugallos de o fast fashion (coleccións por estación) os cales sitúanse en segundo lugar como causantes do quecemento global.

Para WWF-Paraguai, os consumidores responsables son aqueles que dan maior vida útil ás súas pezas, non deixándose levar por ultímalas coleccións estacionais necesariamente, co fin de evitar refugar vestiarios.

“Precisamos que o consumo responsable se volva unha tendencia. Esperamos que as persoas comprendan cuán importante son as súas decisións de compra, #ante isto, os tres elementos da sustentabilidade: económico, ambiental e social, permítennos analizar responsablemente as nosas accións, esixindo información acerca da compra”, expresa Lucy.

A directora de WWF cre que despois da pandemia, deberiamos ser máis esixentes ao elixir que imos consumir en pezas e en consecuencia as empresas deberán adoptar unha maior transparencia, entregando maior cantidade de información para gañar a confianza dos clientes.

“No futuro o consumidor responsable e informado premiará coa súa compra a aquelas industrias que velan polo benestar das persoas, do planeta e das súas empresas”, destaca. 

O proceso da moda sostible

Emma Viedma confesa que tras a crise por COVID-19, decidiu explorar unha nova fórmula de moda e arte, volvendo empregar coleccións anteriores e creando pezas de materiais perdurables para que a Global Warming Collection sexa moito máis simple e duradeira no tempo.

Relátanos que cando comezou a confeccionar esta liña atopouse cun enorme desafío, o de enfrontar moitos medos e paradigmas que mantiña hai anos. “Sempre elaborei as miñas coleccións cun 70% de materiais de luxo e altos custos. Isto foi todo o contrario, de igual maneira gocei inspirándome e dándolle un toque da miña firma”, rescata.

En canto á contribución do proxecto Texciclo, a fundadora e propietaria Cristina Xure conta que a razón de existir do seu emprendemento sempre foi o de crear solucións colaborativas mediante os residuos e retrincos da industria. “A Global Warming Collection trátase xustamente da creación en conxunto. Así que para min foi unha honra traballar con mentes tan brillantes, creativas e líderes na loita para evitar o quecemento global que constitúe a crise planetaria máis grande que xa estamos a enfrontar”, afirma.

Engade que esta iniciativa permítenos demostrar unha problemática pouco coñecida e unila cunha solución moi sinxela, a reutilización dos nosos recursos. “Vemos a versatilidade e o enorme valor deses refugallos de materia prima á hora de crear pezas fermosas”, finaliza Xure.

A industria da moda é unha das máis contaminantes do mundo porque desperdicia toneladas de auga e sobrecarga as entulleiras municipais.

Exposición virtual e poxa

Todas as pezas da Global Warming Collection poderán apreciarse nunha exposición virtual que estará dispoñible tanto na páxina web como nas redes sociais da WWF-Paraguai. Ademais, serán poxadas proximamente, e o recadado será destinado á Rede de apoio a asentamentos, para o proxecto de “Puntos de hixiene” a ser executado por Hábitat, TEITO e OCA para axudar á loita contra o COVID19.

Os vestiarios non tiveron ningún custo de produción debido a que a recoñecida deseñadora de alta costura doou o seu traballo e utilizou os residuos téxtiles do proxecto Texciclo.

Tags: , ,